Știri
Home » Stil de viață » Ce obligații au, de fapt, toate magazinele și buticurile care comercializează țigări

Ce obligații au, de fapt, toate magazinele și buticurile care comercializează țigări

Vânzare țigări

Țigările sunt nocive, știm cu toții asta, dar numărul de fumători din România este în continuă creștere, astfel că țigaretele sunt la mare căutare. Iată ce informații trebuie să cunoască și să îndeplinească comercianții de țigări.

Ce obligații au comercianții care vând țigarete

Comerțul de țigări este reglementat în mod special de autorități, având în vedere că există mari șanse de contrabadă cu acestea, dar având în vedere și faptul că ele sunt dăunătoare sănătății.

Astfel, există mai multe reguli clare pe ce orice fel de magazin sau butic care dorește să comercializeze țigări trebuie să respecte. Mai întâi, acestea trebuie să fie înregistrate la ANAF.

„Punctele de vânzare cu amănuntul din România trebuie să se înregistreze la ANAF și la autoritățile competente din statele membre în care sunt situați potențialii consumatori. Astfel, trebuie să pună la dispoziţia Fiscului date referitoare la adresa site-ului folosit pentru a vinde produsele din tutun, dar şi toate informaţiile relevante pentru ca, la nevoie, site-ul să poată fi identificat cu uşurinţă”, arată legea.

Mai mult, legea îi va obliga pe acești comercianţi să folosească un sistem de verificare a vârstei care, în momentul vânzării, arată dacă respectivul cumpărător respectă sau nu reglementările privind vârsta minimă de la care pot fi achiziţionate produse din tutun.

Cum se face etichetarea produselor din tutun

Legea stabilește cum se face etichetarea produselor din tutun, care trebuie să conțină avertismente pentru cei care fumează, care trebuie să fie conștienți de pericolul la care se expun.

Etichetarea produselor din tutun se modifică substanțial, urmând să cuprindă:

un avertisment general (”Fumatul ucide”, pe 50% din suprafața laterală),

un mesaj de informare (”Fumul de tutun conține peste 70 de substanțe care cauzează cancer”, pe 50% din suprafața laterală),

avertismente de sănătate combinate, formate din text, poză și număr de telefon la care se pot obține informații despre metodele de renunțare la fumat (pe ambele fețe, în partea superioară, pe 65% din suprafață, iar avertismentul poate fi mutat sub timbrul fiscal, astfel încât marca să rămână sub avertisment). Există dimensiuni minime pentru avertismentele combinate: 44mm x 52mm. Avertismentele trebuie schimbate anual și rotate pe pachete. Chenarul exterior negru va avea dimensiunea de 1 mm și va fi inclus în suprafața avertismentului.

Fac excepție de la prevederile de mai sus trabucurile și țigările de foi ambalate individual, precum și produsele din tutun care nu ard, etichetarea în cazul acestora fiind supusă unui număr mai mic de rigori.